logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
15 év börtön az Ikarus-Orion buszokért cserébe
2023-10-17
Az újságban Maradonával egy oldalon az Ikarus
2023-10-25

Irány Tajvan!

Kategóriák
  • Ázsia
Címkék
  • Ikarus 412
  • Taipei
  • Tajvan

A buszgyártásról 1999 júliusában az Ikarus Rt. stratégiai szerződést írt alá az IRISBUS-szal, amely az olasz Iveco és a francia Renault közös buszgyártó vállalata volt. Időközben a fele-fele tulajdonosi arány megváltozott, és az IRISBUS-ban az Iveco lett a többségi tulajdonos. Az 1999-es szerződéssel létrejött az IkarusBus Rt., amelyben továbbra is 75 százalékos tulajdonos az IRISBUS, 25 százalék pedig az Ikarus Rt. tulajdonában volt. Megmaradt az Ikarus márkanév is.

2000 után Székesfehérváron továbbra is készültek az Ikarus buszok, igaz a napi 30-32 helyett, csak napi 4 darab. A 10 millió jüanos, 30 darabos tajpeji megrendelés 2001-ben jött és az év végére meg is érkeztek a szigetországba.

A bevezetésekor még a tajpeji városi buszvállat veszteséges volt. A kilencvenes évek végétől elindult a privatizáció, sorra kerültek a buszpályaudvarok és végül a tajpei közlekedési vállalat is. 2004-ben Fővárosi Személyszállítási Zrt. néven céget hozták létre, így ez a 30 Ikarus is részese lett a Taipei City Bus privatizációjának.

A 30 darab 412.05-ösöket 12 év szolgálat után 2013-tól selejtezték.

Kapcsolódó cikkeink:

Nehezen halad a gyűjtés, évek óta késik a taipei 412-esek felújítása
Büntetőügy lett az Ikarus buszok vásárlásából
Share
0

Olvassa el ezt is

2025-08-08

A kazah sztyeppe ködébe veszett üzlet


Olvass tovább
2025-01-16

Az Ikarus csuklós Bangkokban is szép emlék


Olvass tovább
2024-12-30

Ganz-Ikarus railbus Malajziának


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (23)
  • Ázsia (26)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (22)
  • Európa (81)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (61)

Legutóbbi cikkeink

  • Ikarus buszok az ENSZ szolgálatában
  • Elvtársias Ikarus üdvözlet
  • A függetlenség érzése az Ikarus buszok színében
  • Líbia, két évtizedes Ikarus sikertörténet
  • Még jó, hogy a kísérleti időszakban nem szállt el a busz, mint egy rakéta

Címkék

Albánia Bulgária E91 E94 Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Görögország Ikarus 30 Ikarus 31 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 293 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kairó Kuba Kuwait Kína Lengyelország Lettország Mexikó Mozambik NDK REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.