logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
Csak 11 készült ebből a buszból, pedig többet reméltek
2024-02-08
Egy népszerű hastáncosnő párosról nevezték el az Ikarus csuklós buszokat.
2024-02-13

„Camelo”-k Oroszországban – de csak mutatóba készültek.

Kategóriák
  • Európa
  • Minden más
Címkék
  • Camelo
  • Kuba
  • Oroszország Teve

A megnövekedett utasforgalom, illetve az alkatrészellátás akadozása, illetve megszűnése a kubaiakat arra ösztönözte, hogy kiöregedett Ikarus buszokból nyerges buszt készítsenek. A kubai Camello „Teve” szinte jellegzetessége lett a szigetországnak. A Guanabo Industrial Company kezdte gyártani az egyedi formájú járműveket.

Bármilyen meglepő nemcsak a kubaiak, hanem a Szovjetunió felbomlása utáni gazdasági helyzet szintén arra késztette a járműgyártókat, hogy nyerges buszokkal próbálkozzanak.

Tekintettel arra is, hogy volt sok leselejtezett Ikarus busz, amelyeknek az alváza, felépítménye még jó állapotban volt. Az ötlet meglehetősen racionálisnak tűnt: egy hazai teherautó karbantartása és javítása sokkal egyszerűbb, mint egy importált autóbuszé.

A Moszkvától 70 kilométerre lévő yakhromai gyár kísérletbe kezdett: ahelyett, hogy az Ikarus buszokat helyreállítottak volna úgy döntöttek, hogy belőlük készítenek személyszállító félpótkocsikat. Két nyerges autóbuszt építettek Ikarus-260.27-esekből, egy „városi” háromajtóst, amelyet egy ZIL-4421-es vontatóval vontatnak, és egy „külvárosi” kétajtóst. Tegyük hozzá, az ötletre nem harapott rá egyetlen orosz nagyváros sem. A világ sok repülőterén megszokott nyerges buszok zárt területen működnek, illetve a kubai „tevék” vezetői soha nem jártak jeges utakon. Éppen ez utóbbi akadályozta az orosz „tevék” elterjedését, de szükség lett volna egy KRESZ módosításra is, ugyanis Oroszországban/FÁK tagországokban nem szabad nyerges vontató pótkocsin utast szállítani.

Az egyetlen fennmaradt fekete-fehér képen a 3 ajtós, illetve fotók a 2 ajtós maradványról, szerszámosként egy kiskertben.

A „tevék” nyomokban Ikarust is tartalmaztak.

Share
2

Olvassa el ezt is

2025-06-03

Nélkülözhetetlenek voltak a hajógyári Ikarus buszok


Olvass tovább
2025-06-03

„Úgy mentek mint a golyó”


Olvass tovább
2025-03-02

Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (20)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (21)
  • Európa (75)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (61)

Legutóbbi cikkeink

  • Nélkülözhetetlenek voltak a hajógyári Ikarus buszok
  • „Úgy mentek mint a golyó”
  • Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
  • Finnország évtizedekig kimaradt
  • Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.

Címkék

Bulgária Csehszlovákia Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 66 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kanada Kuba Kuwait Kína Lengyelország Lettország Mexikó Mozambik NDK Olaszország REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Szállítás színes buszok Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.