logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
Tévedésből rossz hírét keltették az Ikarusnak
2023-09-01
Nem Csernobilból, hanem Prjipaty-ból
2023-09-02

Biztonsági öv az Ikarus buszban

Kategóriák
  • Minden más
Címkék
  • Ikarus 254; biztonsági öv

Az 1976-os Tavaszi BNV egyik legnagyobb feltűnést keltett járműve az Ikarus 254 autóbusz volt. Az új szuperluxus távolsági busz nemcsak esztétikai, hanem műszaki tulajdonságaival is fölhívta magára a figyelmet, bár éppen csak elkészült a nyitásra. A járművek az Ikarus 250-es módosítatlan, (de vannak olyan vélemények, hogy módosított) fenékvázára épültek, de újdonságot jelentett a magasabb, 1320 mm-es padlószint.

A 12 méter hosszú és a Thermo King légkondicionálóval együtt 3,74 méter magas, kiviteltől (a toalett, a bárpult és a ruhatár opcionális beépítésétől) függően 36-46 fő szállítására alkalmas autóbuszt Rába-MAN D2356 HM6U típusú, 220 vagy 250 lóerős (162, vagy 184 kW) motorral és ZF S6-90 sebességváltóval szerelték fel. Összesen 6 darab készült belőle, az NDK – Ostseetrans cég – részére készült két kocsit Rába-MAN D2156 MTKL 6 típusú, 275 lóerős (202 kW) motorral.

A buszt 1977-ben kivitték Nizzába, ahol a nemzetközi járműkiállítás szakmai díját kapta meg.

Kevésbé ismert tény, hogy az 1976-ban gyártott gyönyörű 254-es volt az első, minden utas számára 3 pontos biztonsági övvel felszerelt busz.

Képek a gondosan kialakított utastérről

A hazai rendeltetésű városi autóbuszok vezetőülését már a 1976 második félévétől ellátták biztonsági övvel. Az új KRESZ szerint a ’77 július elseje után gyártott belföldi kocsikba kötelezően előírt az öv felszerelése. A távolsági autóbuszokon, mint például a szériában gyártott 250-es, 255-ös és 256-oson nemcsak a vezetőülés kapott kezdetben kétpontos „hasi” kötést, hanem a kísérő és az első ülések négy utasa is. Kísérleteztek a hárompontos öv bevezetésével az utasülések esetében is, amelyet a Nizzában bemutatott és szakmai díjjal jutalmazott 254.P2-es szuperluxus autóbuszon alkalmaztak először.

Share
0

Olvassa el ezt is

2025-06-03

„Úgy mentek mint a golyó”


Olvass tovább
2025-03-02

Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata


Olvass tovább
2025-01-16

Portugál Ikarus busz, ami Ikarus is meg nem is


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (20)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (21)
  • Európa (75)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (61)

Legutóbbi cikkeink

  • Nélkülözhetetlenek voltak a hajógyári Ikarus buszok
  • „Úgy mentek mint a golyó”
  • Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
  • Finnország évtizedekig kimaradt
  • Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.

Címkék

Bulgária Csehszlovákia Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 66 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kanada Kuba Kuwait Kína Lengyelország Lettország Mexikó Mozambik NDK Olaszország REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Szállítás színes buszok Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.