logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
2025-03-02
„Úgy mentek mint a golyó”
2025-06-03

Nagy kaland volt az egyiptomi Ikarus 180-asok beüzemelése

Kategóriák
  • Afrika
Címkék
  • Alexandria
  • Egyiptom
  • Ikarus 180
  • Kairó

1969-től a 320 busz több hullámban érkezett az alexandriai kikötőbe. Volt olyan szállítmány, amely a legforróbb egyiptomi nyár kellős közepén – a 40- 43 fokba – érkezett.

A vevőszolgálatosok feljegyzései szerint a RÁBA motorok még mindig jobban bírták, mint pl. az egyiptomi gyártású és leginkább elterjedt Nasr buszokban a Magirus-Deutz Saturn motorok. Olyan meleg idő is volt, hogy a léghűtéses Magirus motorban a motorolajat 1000 kilométerenként cserélni kellett, mivel az megégve elvesztette kenőképességét.

Sok múlik a gépkocsivezetőkön is. A 180-asok esetében míg Kairóban a gépkocsivezetők átlagéletkora 42 év, addig Alexandriában 28 év volt. Az, hogy Alexandriában a fiatalabb korosztály kezében volt a volán, szerencsére mégsem ment a buszok kárára. Ez az oktatásnak is köszönhető volt.

Alexandriában például nehézséget jelentett az is, hogy eltérő váltókon dolgoztak a sofőrök. Azok a gépkocsivezetők, akik egyik nap Nasr-Magiruson, másnap régi csuklóson, harmadnap új Ikarus csuklóson vezettek, rutinból nem dolgozhattak, hiszen a „mellékkapcsolás” kuplung vagy váltótöréssel járt.

Végezetül a menetidő is tudott rontani a buszok állagán. A magyar vevőszolgálatosoknak kellett átjavíttatni több – igen szűkre szabott – menetrendet. Például Alexandriában a tengerparti és a Nílus közti végállomások vonalára 40 percet adtak, mondván, hogy ott a 12 kilométerre „csak” 34 megálló volt, plusz 3 vasúti kereszteződés, és 18 közlekedési lámpa. Átlagban minden 350 méternél volt egy „megálló”. Az igen rövid megállók következtében a fékek melegedtek, kuplung dörzstárcsák nagyon koptak. Na erre a reklamálásra az egyiptomiak hozzáadtak 10 percet a menetidőhöz.

A konvojt az a sofőr vezesse, akinek felesége és a legtöbb gyereke van
Share
0

Olvassa el ezt is

2025-09-10

Líbia, két évtizedes Ikarus sikertörténet


Olvass tovább
2025-08-05

A konvojt az a sofőr vezesse, akinek felesége és a legtöbb gyereke van


Olvass tovább
2025-01-17

Ikarus és a Renault – volt ami bejött, volt ami nem


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (23)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (22)
  • Európa (78)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (61)

Legutóbbi cikkeink

  • Ikarus buszok az ENSZ szolgálatában
  • Elvtársias Ikarus üdvözlet
  • Líbia, két évtizedes Ikarus sikertörténet
  • Ikarus buszok a „tűz és jég országában”
  • A konvojt az a sofőr vezesse, akinek felesége és a legtöbb gyereke van

Címkék

Bulgária E94 Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 31 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 263 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 293 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kairó Kuba Kuwait Kína Lengyelország leselejtezés Lettország Mexikó Mozambik NDK REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.